صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / پنج روش افزایش سرعت بارگذاری وبسایت ها با HTTP/2

پنج روش افزایش سرعت بارگذاری وبسایت ها با HTTP/2

پنج روش افزایش سرعت بارگذاری وبسایت ها با HTTP/2

پنج روش افزایش سرعت بارگذاری وبسایت ها با HTTP/2 اختصاری برای عبارت «پروتکل انتقال ابرمتن نسخه 2» (HyperText Transfer Protocol version 2) است و جدیدترین استاندارد HTTP محسوب می‌شود. به‌روزرسانی‌هایی که روی این پروتکل صورت گرفته است موجب بهبود سرعت، کارایی و امنیت ترافیک وب می‌شود. با این وجود، گذار از HTTP به HTTP/2 به صورت خودکار صورت نمی‌گیرد.

پنج روش افزایش سرعت بارگذاری وبسایت ها با HTTP/2

برای کاربران معمولی تغییر از HTTP به HTTP/2 کاملاً نامحسوس است. همه مرورگرها نیازمند یک «گواهی امنیت لایه انتقال» (Transport Layer Security) یا TLS معتبر هستند تا بتوانند وب‌سایت را روی پروتکل HTTP/2 عرضه کنند. بنابراین HTTP/2 علاوه بر افزایش سرعت موجب افزایش امنیت وب‌سایت نیز می‌شود.

آموزش پروژه محور اچ تی ام ال و سی اس اس HTML و CSS
فیلم آموزش پروژه محور اچ تی ام ال و سی اس اس HTML و CSS در فرادرس
کلیک کنید
برای افراد مبتدی در حوزه وب و همچنین مالکان وب‌سایت‌ها، HTTP/2 می‌تواند موجب بهبود سرعت بارگذاری وب‌سایت روی همه دستگاه‌ها شود. همه مرورگرهای مدرن از این استاندارد پروتکل جدید پشتیبانی می‌کنند. با این وجود در مواردی که مرورگری از HTTP/2 پشتیبانی نکند، استاندارد HTTP/1.1 به صورت خودکار برای آن استفاده خواهد شد.

HTTP/2 چه تأثیری روی طراحی وب‌سایت می‌گذارد؟
تغییراتی که در HTTP/2 ایجاد شده است روی چگونگی بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها و سرورها برای افزایش کارایی و سرعت مؤثر هستند.

ویژگی‌های جدید معرفی شده در HTTP/2 همچنین امکان کنار گذاشتن بسیاری از راه‌حل‌ها و تکنیک‌های بهینه‌سازی HTTP/1.1 را در اختیار ما قرار می‌دهد. بدین ترتیب دیگر نیاز نیست اسکریپت‌ها را به صورت inline در HTML قرار دهیم یا فایل‌ها را با هم ترکیب کنیم تا تعداد درخواست‌ها به سرور کاهش یابد. همچنین دیگر Domain Sharding نیز مفید نخواهد بود.
در برخی موارد این راه‌حل‌ها حتی تأثیر منفی روی سرعت وب‌سایتی دارند که روی HTTP/2 عرضه می‌شود. بخش غالب ترافیک اینترنت مبتنی بر موبایل است و از این رو با در نظر گرفتن سرعت‌های اینترنت موبایل باید فایل‌های رسانه‌ای کوچک نگهداری شوند و برای این دستگاه‌ها بهینه‌سازی شوند. همچنین باید به minify کردن فایل‌های JavaScript (JS), HTML و CSS ادامه بدهید.

مفاهیم HTTP که باید بدانید
اگر با اصطلاح‌هایی که در این نوشته بیان شدند آشنا نیستید در ادامه تعریف و توضیح کوتاهی در مورد هر یک ارائه کرده‌ایم.

اسکریپت های جالب در اسکریپت من

مطالب مرتبط