صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / 10 پلاگین پرکاربرد جی کوئری 2020

10 پلاگین پرکاربرد جی کوئری 2020

10 پلاگین پرکاربرد جی کوئری 2020

10 پلاگین پرکاربرد جی کوئری 2020 جی کوئری یکی از کتابخانه های پر طرفدار جاوااسکریپت که تا چند سال پیش قبل از کتابخانه Reactjs پرطرفدارترین کتابخانه جاوا اسکریپت بود. اما هنوز هم در اکثر پروژه ها مخصوصا داخل ایران از Jquery استفاده میشه. پس با هم 10 تا از محبوب ترین پلاگین های جی کوئری را بررسی میکنیم. پلاگین ها ابزارهای هستند (کدهای از قبل نوشته شده) که به ما کمک میکنند راحت تر و ساده تر از Jquery استفاده کنیم و در زمان کدنویسی صرفه جویی کنیم.

10 پلاگین پرکاربرد جی کوئری 2020

1) پلاگین Multi-Step Modal Wizard plugin برای جی کوئری
بعضی وقت ها برای ایجاد فرم های مرحله ای لازم داریم که کاربر بدون Load مجدد صفحه به قسمت بعدی فرم انتقال پیدا کنه. پلاگین Multi-Step Modal جی کوئری به ما کمک میکنه تا این کار را به راحتی انجام بدیم و نیازی به نوشتن کدهای مجدد برای این کار نیست. این پلاگین به صورت pop-up باز میشه و با کامپوننت های BootStrap سازگاری داره. مناسب فرم های پرداخت یا صفحه های پرداخت.

2) پلاگین Interactive Timeline Slider in Jquery
برای ایجاد اسلایدر هایی که به صورت افقی اسکرول بشه و داخل موبایل هم نمایش خوبی داشته باشه از پلاگین Interactive Timeline Slider در جی کوئری استفاده میکنیم.

3) پلاگین Pretty Responsive Calender
زمانی که میخوایم اطلاعات کاربر رو داخل Profile تکمیل کنیم لازمه که تاریخ تولدش را بگیریم و برای این کار بهتره یه تقویم بهش نشون بدیم و در عین حال نمایش خوبی داخل موبایل داشته باشه. برای این کار سراغ پلاگین Pretty Responsive Calender در جی کوئری میریم.

4) پلاگین Resize/Rotate/Crop Images
پلاگین Resize/Rotate/Crop Images یکی از پرکاربرد تزین پلاگین های جی کوئری محسوب میشه چرا که تو همه وبسایت ها لازمه که کاربر عکسی رو آپلود کنه. با این پلاگین به کاربر اجازه میدیم تا به صورت کاملا داینامیک عکسی که آپلود کرده رو Crop کنه یا به ابعادی که ما میخوایم Resize کنه که به نظر من این پلاگین JQuery واقعا کاربردی هست.

5) پلاگین Responsive Flip Countdown
گاهی اوقات برای ارائه محتوای جدید یا خبر جدید لازمه که شمارش معکوس بذاریم تا کاربران متوجه این موضوع بشن، برای ایجاد شمارش معکوس که داخل موبایل هم Responsive باشه میتونیم از پلاگین Responsive Flip Countdown استفاده کنیم که این پلاگین فرمت های مختلف زمانی رو قبول میکنه و ظاهر قشنگی هم داره.

6) پلاگین Minimal Image Gallery در جی کوئری
این پلاگین مخصوص وبسایت های فروشگاهی و وبسایت هایی که میخوان چندتا عکس از یه محصول رو داخل سایت نشون بدن. این پلاگین میاد و یه گالری از تصاویر درست میکنه و زمانی که رو عکس ها کلیک بشه، اونارو در ابعاد بزرگتر نمایش بده و اگه کاربر با موس روی عکس ها Hover کرد، روی اون قسمت زوم بشه. به نظرم پلاگین Minimal Image Gallery برای همه وبسایت های فروشگاهی لازم هست.

7) پلاگین Customize pie Chart/Round progress
برای آپلود یا دانلود روی وبسایت و اپلیکیشن لازمه که کاربر ببینه چقدر از اینکار انجام شده و چند درصد پیشرفت داشته. اگه به دنبال همچین نموداری باشید که به صورت دایره ای یا حلقه مقدار پیشرفت رو نشون بدید. این پلاگین مناسب شماست.

8) پلاگین Responsive Image/Video Slideshow
همه وبسایت ها برای نشون دادن عکس ها و فیلم های خودشون نیاز به این پلاگین حرفه ای دارند تا داخل موبایل و همه نمایشگرها ظاهر خوبی داشته باشه و کار کردن باهاش به شدت راحت باشه. پیشنهاد من پلاگین Responsive Image/Video Slideshow برای جی کوئری هست.

9) پلاگین WordPress Style Vertical Sidebar
خب اکثر کسانی که با وردپرس کار کرده باشن میدونن که Menu کناری (سایدبار) وردپرس خیلی کامل و مناسب برای وبسایت ها است و در همه نمایشگرها درست و بدون نقص نشون داده میشه. برای پیاده سازی همچین چیزی داخل وبسایت هایی که وردپرس نیستن میتونن از پلاگین WordPress Style Vertical Sidebar استفاده کنند.

10) پلاگین Dark mood For Bootstrap برای jquery
میرسیم به یک پلاگین کاربردی برای دوست داران Dark mood (حالت تاریکی). این پلاگین با استفاده از یه دکمه داخل وبسایت این اجازه رو به کاربران میده تا در صورت نیازه کامپوننت ها یا ظاهر ویسایت را به حالت تاریک یا Dark Mood تغییر بدن. پلاگین Dark mood For Bootstrap مخصوص وبسایت هایی هست که از بوت استرپ استفاده میکنند و کامپوننت های بوت استرپی داخل سایت استفاده شده باشه.

نکته آخر درباره جی کوئری
درسته که دیگه جی کوئری محبوبیت قبل رو نداره و تخت پادشاهی رو به Angular و React و Vue داده. اما هنوز هم اکثر وبسایت های ایرانی و شرکت های برنامه نویسی دارن از این کتابخونه کم حجم استفاده میکنند. پس از یادگیری JQuery غافل نشین. میتونین آموزش رایگان جی کوئری را از لینک زیر دنبال کنید.

اسکریپت های جالب در اسکریپت من

مطالب مرتبط