صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / آموزش پروژه محور جاوااسکریپت

آموزش پروژه محور جاوااسکریپت

آموزش پروژه محور جاوااسکریپت

آموزش پروژه محور جاوااسکریپت آموزش پروژه محور جاوااسکریپت اولین دوره از سری دوره های هیولاشو و پروژه محور در وبسایت megajs است. جاوا اسکریپت محبوب ترین و پرکاربردترین زبان برنامه نویسی سال ۲۰۲۲ است و مطمئنا بخش زیادی از بازار کار فعلی و آینده ایران و جهان را به خودش اختصاص داده، در این آموزش پروژه محور Javascript با کلی پروژه حرفه ای و متفاوت دوره را شروع میکنیم و تا این تاریخ که من در حال ضبط دوره هستم، سطح دوره و پروژه های کار شده در هیج آموزش جاوااسکریپت فارسی وجود ندارد. در دوره هیولای جاوااسکریپت همه مباحث جاوااسکریپت به صورت پروژه محور و کاربردی آموزش داده میشه تا شما عزیزان مطابق با نیاز با بازاز کار، نمونه کار حرفه ای داشته باشید. و علاوه بر اون با همه حوزه های کاربری جاوااسکریپت پروژه میزنیم که خیلی راحت تر بتونید علاقه و حوزه تخصصی خودتونو پیدا کنید. (حالا باید فهمیده باشید چرا اسم دوره رو گذاشتم هیولای جاوااسکریپت)

آموزش پروژه محور جاوااسکریپت

قطعا همه شما وقتی میخواستید برنامه نویسی رو شروع کنید، گیج شدید که برنامه نویسی وب کار کنم یا اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ یا هوش مصنوعی و… بعد از چندتا سرچ یا سوال پرسیدن از اساتید به این پاسخ رسیدید که باید علاقه خودتو پیدا کنی و اون زمینه رو ادامه بدی. ولی سوالی که برات پیش میاد که علاقه من چیه؟ و اینجوری نیست که بگی خب مثلا چون من کار کردن با موبایل و چرخیدن تو اینستاگرامو دوس دارم برم برنامه نویسی موبایل یاد بگیرم!

تا کدنزنی و خروجی نگیری و پروژه انجام ندی نمیتونی بفهمی که به اون حوزه یا زبان برنامه نویسی علاقه داری یا نه!

آپدیت ۲۰۲۳ دوره هیولای جاوااسکریپت این دغدغه شما رو برطرف کرده، یعنی با این دوره میتونی همه حوزه های زیر رو تست کنی و تمرین کنی و باهاشون پروژه انجام بدی تا بتونی با خیال راحت علاقه خودتو پیدا کنی و حالا تو اون زمینه متخصص بشی.

برنامه نویسی فرانت اند وبسایت
برنامه نویسی بک اند وبسایت
برنامه نویسی وب اپلیکیشن ها (PWA)
برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل
برنامه نویسی اپلیکیشن دسکتاپ
برنامه نویسی فیلتر اینستاگرام
برنامه نویسی افزونه مرورگر
برنامه نویسی ربات تلگرام
برنامه نویسی هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ
همه موارد گفته شده فقط و فقط با جاوااسکریپت انجام میشه، پس وقتت سر یادگیری زبان برنامه نویسی جدید و سینتکس جدید تلف نمیشه که مثلا برای برنامه نویسی اندروید بری سراغ Java و برای برنامه نویسی هوش مصنوعی بری سراغ Python و برای برنامه نویسی فرانت برای سراغ Javascript و برای …. . نه از این خبرا نیست. فقط و فقط یک زبان برنامه نویسی و یک سینتکس، اونم زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت.

دوره هیولای جاوااسکریپت آپدیت ۲۰۲۳
آپدیت دوره هیولای جاوااسکریپت در واقع همون دوره هیولای جاوااسکریپته که کامل باز تولید شده دوره قبلی هست و ۹سرفصل جذاب جدید هم بهش اضافه شده. تو دوره قبلی فقط و فقط جاوااسکریپت کار کردیم با اکمااسکریپت ها (آپدیت های جاوااسکریپت) ولی در این آپدیت سر فصل HTML و CSS اضافه کردیم با پروژه های دیجیکالا و دیوار مباحث جدید رو کامل و دقیق بهت آموزش دادم با پروژه های کاربردی و جدید!

و این فقط همه ماجرا نیست و علاوه بر HTML و CSS کلی مباحث و سرفصل های جدید هم اضافه شده به دوره.

سرفصل های آپدیت شده هیولای جاوااسکریپت چیه؟
سعی کردیم تو این دوره همه مباحث و حوزه های کاربردی جاوااسکریپت رو پوشش بدیم و سرفصل ها و مباحث اصلی به شرح زیر میباشد.

پیش نیازهای شروع دنیای برنامه نویسی
آموزش HTML و CSS با پروژه دیوار و دیجیکالا
آموزش جاوااسکریپت با کلی پروژه جذاب
آموزش React با پروژه
آموزش پروژه محور Nodejs
آموزش پروژه محور Express و Mongo DB
آموزش پروژه محور React native
آموزش پروژه محور Electron JS
آموزش اپلیکیشن Spark AR برای فیلتر اینستاگرام
آموزش کتابخونه Telegraf برای ربات تلگرام
آموزش افزونه نویسی برای مرورگر
آموزش هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ همراه پروژه
همه موارد بالا فقط با زبان جاوااسکریپت و کتابخونه ها و فریمورک هاش انجام میشه. یعنی فقط با یادگیری منطق و سینتکس زبان جاوااسکریپت میتونی تو همه موارد گفته شده فعالبیت کنی! دیگه چی میخوای؟

داخل دوره چه مباحثی پوشش داده شده؟
من سعی کردم هر حوزه ای که میشه با جاوااسکریپت کار کرد و درحال حاضر بازار کار خوبی داره رو تدریس کنم که بسته به علاقه و شرایطت یکی رو تخصصی ادامه بدی و تبدیل به متخصص بشی.

همه این حوزه های جاوااسکریپت رو باید یاد بگیریم؟
خیر! معلومه که قرار نیست همه رو یاد بگیری. البته اگه بخوای میتونی ولی الزامی نیست. طبق نقشه راهی که تو دوره بهت دادم میتونی بعد یادگیری HTML و CSS و Javascript یکی از موارد بالا رو به عنوان تخصص و تمرکز انتخاب کنی و فقط تو اون مورد متخصص بشی و استخدام بشی یا بتونی کسب درآمد کنی. درواقع این دوره این سوال و دغدغه شما عزیزان رو پوشش داده که چجوری علاقه خودمونو پیدا کنیم؟ خیلی راحت میتونی همه فصل ها رو تست کنی حالا با هرکدوم حال کردی و دوسش داشتی میتونی ادامه بدی.

ویژگی اصلی و متمایز دوره چیه؟
ویژگی اصلی و هدف من از بازتولید دوره هیولای جاوااسکریپت ۲۰۲۳ این بوده که واقعا تبدیل به هیولای جاوا اسکریپت تبدیل بشی و با گذروندن ۳۰درصد از محتوای دوره، کسب درامد از برنامه نویسی رو تجربه کنی و استخدام بشی یا پروژه بگیری و بعدش بسته به نیازت میتونی بقیه دوره هم ببینی یا نه.

در واقع ویژگی اصلی دوره هیولای جاوا اسکربپت اینه که امکان نداره بعد از این دوره بیکار بمونی و نتونی کار پیدا کنی!
همه این مباحث کی اضافه میشه به دوره؟
همونطور که دیدید و خوندید این دوره خیلی کامل و جامع هست پس طبیعتا ۱سال زمان میبره و طبق پیش بینی من تا مهر ۱۴۰۲ تکمیل میشه و البته هر ماه تقریبا یک سرفصل و یک حوزه کامل میشه و میتونید قدم به قدم با من پیش بیاید.

نیاز به پرداخت دوباره هست؟
اگه قبلا دوره هیولای جاوااسکریپت رو با هر مبلغی خریدید و تو پنل کاربری شما هست نیاز به پرداخت دوباره نیست و کافیه به پنل کاربری خودتون در منو سایت مراجعه کنید و تو قسمت سفارشات، سفارش مربوط به خرید دوره هیولای جاوااسکریپت رو پیدا کنید و اونجا یه لایسنس براتون اضافه شده که باید اپلیکیشن اسپات پلیر رو نصب کنید و که همونجا ایکون سیستم عامل خودتونو پیدا کنید و اپلیکیشن رو دانلود کنید.

فقط حواستون باشه که اسپات پلیر فقط روی سیستم عامل های ویندوز و مک و اندروید کار میکنه و هر لایسنس فقط ۱بار فعال میشه و روی ۱سیستم قابل استفاده اس.

چرا آموزش پروژه محور جاوااسکریپت؟
طبق آمار و آزمایشات انجام شده، بیشترین میزان یادگیری زمانی اتفاق می افتد که مهارت مورد نظر در قالب پروژه و مثال واقعی آموزش داده شود. برنامه نویسی هم از این مورد مستثنا نیست. پس یه آموزش پروژه محور برای جاوااسکریپت آماده کردم تا شما تمام مطالب و چالش های مربوط به Javascript را در قالب پروژه های کاربردی و مثال های واقعی یاد بگیرید. البته آموزش پروژه محور داریم تا آموزش پروژه محور! یکی از مواردی که این دوره را با دوره های دیگه متمایز میکنه، سطح دوره، نحوه تدریس، نحوه پشتیبانی و کیفیت پروژه ها است. پس دوره پروژه محور جاوااسکریپت من را از دست ندید که پشیمون میشید! از من گفتن بود.

ویژگی های منحصر به فرد دوره هیولای جاوااسکریپت
۱) دوره هیولای شو پروژه محور است
آموزش در قالب کلی پروژه کاربردی و عملی که در هیچ دوره مشابهی وجود ندارد. در دوره هیولای جاوااسکریپت به صورت کاملا پروژه محور آموزش را جلو میبریم و بعد از آموزش هر مبحث یک پروژه تخصصی و کاربردی با اون مبحث انجام میدیم که هم کاربرد مطلب رو یاد گرفته باشید، هم در قالب پروژه تمرینی انجام میدیم که مطلب ملکه ذهن شما بشه.

۲) ضمانت بازگشت ۱۰۰درصدی وجه دوره
در صورت عدم رضایت از دوره و کیفیت محتوا پول شما بی قید و شرط پس داده میشود. یه ویژگی خیلی خوب و متفاوتی که این دوره داره، اینه که من انقدر به کیفیت و قدرت این دوره مطمئن هستم که بعد از پایان دوره در صورتی که شما از دوره رضایت نداشته باشید، میتونید بی قید و شرط پول خود را کامل پس بگیرید.

۳) پشتیبانی کامل دوره پروژه محور
پشتیبانی و رفع اشکال در تیکت سایت. اگر در فهم موضوعی در ویدئوها مشکلی داشته باشید، میتونید سوال بپرسید و رفع اشکال کنید. (دیگه گروه تلگرام نداریم!)

۴) مسلط شدن به ۰ تا ۱۰۰ جاوااسکریپت

همه مباحث کاربردی در جاوااسکریپت بررسی شده. در این دوره تمام موضوعات کاربردی و ضروری در جاوااسکریپت گفته شده که در هیچ دوره ای به اون مسائل اشاره نشده. البته از اضافه گویی و بررسی مباحث حاشیه ای خودداری کردم.

۵) تمرکز اصلی روی جاوااسکریپت در دوره پروژه محور
بدون استفاده از کتابخانه و فریمورک جاوااسکریپتی. در این دوره رو هسته جاوااسکریپت تمرکز شده و از هیچ کتابخانه و فریمورک جاوااسکریپت استفاده نشده است. البته بسیاری از قسمت ها مثل ajax یا Api و… با کتابخانه ها راحت تر انجام میشه اما زمانی شما میتونید مفهوم و طریقه استفاده از این کتابخانه ها رو به خوبی یاد بگیرید که نحوه استفاده از اون رو در جاوااسکریپت درک کرده باشید.

۶) آموزش مهارت بر اساس نیاز بازار کار
دروه مهارت محور. در این پروژه هایی انجام میشه که با قرار دادن این پروژه های در نمونه کارهای خودتون، به راحتی پروژه بگیرید یا در جایی استخدام شوید. البته این نکته هم باید در نظر داشته باشید که فقط با جاوااسکریپت تنها قرار نیست جایی شما رو استخدام کنه و پس فصل های HTML و CSS جدی بگیرید و کامل ببینید. به خصوص اگه میخواید به عنوان فرانت اند دولوپر کار کنید

۷) آموزش مفهومی جاوا اسکریپت
برای درک بهتر فریمورک ها و کتابخانه های Javascript. همون طور که بالاتر گفتم، زمانی که شما مبانی جاوااسکریپت را به خوبی درک کنید، خیلی خیلی راحت تر و سریع تر فریمورک های react و angular و vue را یاد میگیرید و خیلی ساده پلتفرمی مثل nodejs را یاد میگیرید تا بتونید سمت بک اند هم با جاوااسکریپت کد بزنید. البته که به همه موارد گفته شده تو دوره فصل مجزا اختصاص دادیم که میتونید متوجه بشید کدوم بخش و زمینه رو دوس دارید

۸) محکم ترین قدم برای فول استک شدن در جاوااسکریپت
خب خیلی از شمایی که دارید این متن رو میخونید قصد فول استک شدن با جاوااسکریپت را دارید، پس برای عالی بودن در این مسیر لازمه که خیلی خیلی خوب جاوااسکریپت را بلد باشید چرا که اگه در فهم و یادگیری جاوااسکریپت مشکل داشته باشید، در کل مسیر یادگیری فریمورک ها و پلتفرم های جاوااسکریپت همیشه با مشکل مواجه میشوید.

چرا اسم دوره هیولای جاوااسکریپت است؟
جواب این سوال خیلی ساده است. فقط کافیه ویدئو معرفی این دوره رو ببینید تا متوجه این موضوع بشید که چرا به اسم این آموزش پروژه محور شده، هیولای جاوا اسکریپت. حالا چرا هیولای javascript؟ چون بعد از دیدن دوره و تمرین پروژه ها (طیق برنامه تمرینی که برای هر پروژه مشخص میکنم) شما به یک هیولا در جاوااسکریپت تبدیل میشوید. هیولایی که کل مباحث جاوااسکریپت رو به صورت عملی و پروژه محور یاد گرفته و مسلط شده است.

چرا باید Javascript را خوب یاد بگیریم؟
چرا انقدر اصرار دارم که باید جاوا اسکریپت را کامل و مفهومی یاد بگیرید؟ برای اینکه جاوااسکریپت همه کارس! با استفاده از فریمورک ها و پلتفرم های جاوااسکریپت میتونید یه برنامه نویس تمام عیار بشید یا به اصطلاح فول استک میشوید. با کتابخانه React میتونید صفحات وب بسیار زیبا و سریع درست کنید، با فریمورک React native میتونید اپلیکیشن های موبایلی خودتونو برای هر دو سیستم عامل Android و ios بسازید و با پلتفرم Nodejs میتونید در سمت سرور هم با جاوااسکریپت کد بزنید و لذت ببرید. پس برای یادگیری هر چه بهتر و راحت تر این فریمورک ها و کتابخانه های جذاب جاوااسکریپت، لازمه که Javascript خام را به خوبی و مفهومی یاد بگیرید تا خیلی راحت و سریع سراغ مراحل بعدی برای تبدیل شدن به Full-stack Javascript را پیش ببرید. البته که همه موارد به صورت کلی و اجمالی تو همین دوره پروژه محور جاوااسکریپت پوشش داده شده.

مقاله مرتبط:‌ مسیر فول استک شدن با جاوااسکریپت
سرفصل های ورژن قدیمی هیولای جاوااسکریپت
که درصورت تمایل میتونید نسخه ۲۰۲۰ دوره هیولای جاوااسکریپت رو در ادامه همین صفحه دانلود کنید، مثلا اگه به پروژه یا فصل خاصی نیاز داشتید. در ضمن همه موارد لازم در آپدیت جدید هم ضبط شده ولی بعضی پروژه ها عوض شده اند. در ادامه دوره با ورژن قبلیش معرفی شده و سرفصلاش اومده براتون

معرفی دوره
سوالات متداول درباره دوره
معرفی و نصب ابزار (ادیتور و کنسول مرورگر)
آموزش جاوا اسکریپت مقدماتی (اصول و مبانی اصلی برنامه نویسی با جاوااسکریپت)
آموزش DOM (دسترسی و تغییر در HTML و CSS با جاوااسکریپت)
آموزش Event Listeners (رویداد ها در جاوااسکریپت)
آموزش Local Storage (حافطه داحلی مرورگر)
آموزش الگوریتم نویسی و رسم فلوچارت (برای درک بهتر و حل مسائل برنامه نویسی)
پروژه جاوااسکریپت: دفترچه یادداشت (ذخیره و حذف یادداشت در حافظه داحلی مرورگر)
پروژه جاوااسکریپت: سبد خرید (اضافه کردن محصول به سبد خرید و ذخیره در local storage)
پروژه جاوااسکریپت: شبیه ساز ارسال ایمیل (اعتبار سنحی فیلدهای پر شده توسط کاربر)
آموزش شی گرایی و کلاس ها در جاوااسکریپت (ساخت کلاس و prototype)
پروژه جاوااسکریپت: بیمه خودرو (محاسبه آنلاین قیمت بیمه خودرو وابسته به نوع، سال ساخت خودرو)
پروژه جاوااسکریپت: بودجه بندی هفتگی (ثبت بودجه و هزینه ها و محاسبه وضعیت مالی)
آموزش Ajax (ارسال و آپدیت اطلاعات بدون لود مجدد صفحه)
پروژه جاوااسکریپت: نام ساز (ساخت اسم تصادفی با RestAPI و لود به صورت Ajax)
آموزش جاوااسکریپت Asynchronous (غیرهمزمان)
آموزش fetch کردن API در جاوا اسکریپت
آموزش Arrow Function در جاوا اسکریپت
آموزش Async و Await در جاوا اسکریپت
پروژه جاوااسکریپت: مشاهده آخرین اخبار (نمایش اخبار لحظه ای با استفاده از Api)
پروژه جاوااسکریپت: نرخ لحظه ای بیت کوین (نمایش قیمت لحظه ای ارز دیجیتال با استفاده از Api)
آموزش Destructuring (ساخت متغیر جدید ار روی اعضای Array و Object و Function قدیمی)
آموزش چند متد جدید از جاوا اسکریپت (map, sets, generators)
پروژه جاوااسکریپت: ساخت بازی با جاوا اسکریپت (بازی سنگ کاغذ قیجی)
پروژه جاوااسکریپت: ساخت بازی با Javascript (بازی محبوب مار یا Snake )

سوالات متداول دریاره دوره پروژه محور جاوااسکریپت
خب حتما بعد از خوندن مطالب بالا و موضوعات جذاب در سرفصل های دوره، یک سری سوال برای شما عزیزان پیش میاد که میتونید در چت آنلاین سایت بپرسید یا در تلگرام به آیدی megajs_admin@ پیام بدید. اما به یه سری سوالات در ادامه پاسخ داده شده که شاید سوال شما درباره آموزش پروژه محور جاوا اسکریپت باشد.

اسکریپت های جالب در اسکریپت من

مطالب مرتبط